19.2.12

bir romandan..

  "Kötümser olduğum zamanlarda sanatın anlamını bile sorgular olmuştum.Kimin içindi? Tanrı'yı mı tasvir ediyorduk? Kendi kendimize mi konuşuyorduk? Nihai amacımız neydi?İşlerimizi Modern,Met ya da Louvre gibi bir sanat sirkinde kafese koymak mıydı?
   Yana yakıla dürüstlük ararken kendi içimde dürüst olmayan bir şeyler bulmuştum.Neden kendimi sanata adayacaktım ki? Kendimi tanımak için mi,yoksa sanatın kendisi için mi?Bir aydınlanma vaat etmiyorsa o kalabalığın içine bir şeyler sokuşturmaya çalışmaya ne gerek vardı?"

Bazen yaptığım resimlerde bana ait olmayan bir şeyler olduğunu hissediyorum.Yapmak zorunda olduklarımı yapıyormuşum gibi geliyor tıpkı hayatta yapmak zorunda olduğumuz bütün o saçma sapan kurallar gibi..Sessizce kabullenmek beni yoruyor..İşte o zaman karar veriyorum Christopher McCandless belki de Patti Smith gibi gitmeye..Sadece emin olamıyorum..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder